Hej! Jag vet att det har varit en evighet sen jag senast har blogga men till mitt försvar så har jag haft det allt för härligt här! Eftersom vi har school holidays denhär och förra veckan passade vi på att fara till Sydney för 8 dagar och hälsa på familjen. Min värdmamma (eller second mum som jag kallar henne) är uppväxt där och har hela sin familj bosat runt om i Sydney, så packade vi väskorna och lämnade min värdpappa hemma för att uppleva storstan! Jag kan säga att jag njöt varenda sekund av resan.

Så när vi kom fram ca klockan 11 på morgonen tog jag och mina bröder en promenad runt en nära park för att se på båtar (och jag hoppades på att se Bullsharks).
Utsikten från deras 3 vånings egnahemshus.

Andra dagen tog jag och Steph ett morgonfik vid kända Bondi Beach före de andra hade vaknat. Ät verkligrn då himla glad att jag har fått se Bondi med egna ögon!! Efter det blev det lite schopping för vi ungdomar men jag hittade inget jag ville ha. Runt 3 for Steph, min yngre bror och jag iväg till Kierra där de har en sommarstuga.
Vi stannade för att köpa Fish&Chips men fick se pelikarer och stingrockor.
Jag och min bror tog chansen att modella lite före det blev mörkt.

Dag 3 blev en upptäktsresa påväg tillbaks till Sydney.

Fjärde dagen tog vi färgar över till Taronga Zoo. Tyvärr var det enda dagen som det regna då vi spenderade den utomhus... Men på kvällen ät vi ute för att fira en kusin som fyllde år.

Femte dagen träffade jag upp tre andra AFS:are från Chile, Japan och Argentina, som alla bara var i Sydney på "semester" deras sista dagar i Australien. Vi hade en rolit tid med mycke kaffe stopp och skratt! Camila från Argentina tog några riktigt bra foton som kanske kommer synnas på bloggen senare.

Dag 6 började tidigt med att mata lite fågrar som sjöng på balkongen, och jag och Steph satt och tittade på den i morgonsolen i ca en halv timme.
Sedan träffade vi upp några andra kusiner för att fara till ett aquarium och ett utsitkstorn.
På kvällen blev det La Traviata vid Opera huset för mig, Steph och hennes yngre dotter Sophie. Var riktit roligt att klä upp sig och se en opera 😍!!

På den sjätte dagen for vi en sväng till China Town, men jag har inga bilder från den dagen.

Sista dagen gick vi över Habour Bridge, tog en fälja till Manly, tog ett sista farväl till Bondi och spelade kort på kvällen. Jag svättades nästan ihjäl att stå och modella i jeans och svart långärmad. Var verkligen en av mina bästa veckor på urlänge.

Kommentera

Publiceras ej