Hej! Urusel bloggning men min motivation för att skriva vad som händer här ligger på noll, tyvärr. För att jag inte ska behöva ladda upp bilder från telefonen eller kameran så tänkte jag göra ett annorlunda inlägg. Mina kära vänner känner till mina Emmis Fun Facts så här kommer Australia Fun Facts, enjoy!
 
  1. På kvällarna ställer jag frågan What's for tea? då jag frågar vad det blir för middag. Inte alla australienare använder "tea" i stället för "dinner" men min familj gör det.
  2. Det är vänster trafik som gäller här.
  3. De ursprungliga svanarna är svarta!! De är jättefina och annorlunda, men det finns också vita svanar som har blivit placerade här från Europa.
  4. En typisk Aussie produkt är Vegemite. Det smakar som sojasås man sätter på ris men det är som en tjock svart gegga man sätter på rostat bröd.
  5. Jag blev förvånad då jag såg tallar, björkar och aspar här men de har blivit förda hit från Europa.
  6. Bilmärket Holden är en av de vanligaste bilarna här men jag tror inte att jag har sett en enda Holden bil i Finland, eller?
  7. Den mest spelade sporten i Aussie (enligt mig) är AFL, Austalian Footboll Leage. Det är faktist ganska underhållande att titta på eftersom det är som en blanding av rugby, amerikansk fotboll och fotboll.
 
 

1 kommentarer

Erica

08 Jun 2015 07:27

När kommer du hem? <3

Svar: 1 augusti :**
Emelie Emmi Alaviitala

Kommentera

Publiceras ej